Game of Thrones - Het Lied van IJs en Vuur 2 De strijd der koningen
  Lees een fragment

De strijd der koningen

Gelezen 527 Aan het lezen 39 Wil ik lezen 181 Favoriet 50 Recensies 6
Fantasy & SF Artikelen 2 Lijsten 5 Spots 7   Topics 0

Sinds de dood van koning Robert woeden de opvolgingstwisten om de IJzeren Troon in toenemende mate fel voort. Zo schuwt Roberts oudste broer geen middel om zijn aanspraken te bekrachtigen, van zwarte magie tot broedermoord. Vooralsnog zonder resultaat. Duidelijk is dat koningin Cersei alles op alles zal zetten om te heersen tot Roberts zoon volwassen is. Een hele opgave. Want terwijl de vijand oprukt naar de hoofdstad, heeft Cersei haar handen vol aan de vele hofintriges. Daarbij is niet duidelijk wat de geslepen en altijd manipulerende kobold Tyrion Lannister precies in zijn schild voert. De Noordlanden, waar als vanouds de Starks heersen, hebben intussen eigenmachtig een koning benoemd, Robb Stark. Met zijn legers trekt hij op tegen de perfide Lannisters om de moord op zijn vader te wreken. Maar daarbij blijft zijn erfgoed vrijwel onverdedigd achter, open voor een verrassingsaanval. Met zijn aangrijpende en veelomvattende kronieken over de liefdes, de levens en de ambities van de Starks, de Lannisters en al die andere grote families van de Zeven Koninkrijken, ondergebracht in de boeken van Het Lied van IJs en Vuur, schiep George R.R. Martin een meesterwerk waarmee hij wereldwijd een miljoenenpubliek aan zich wist te binden.

Sciencefiction & Fantasy
Spannende boeken algemeen
Fantasy
Het Lied van IJs en Vuur (2)
Renée Vink
Luitingh Fantasy
01 januari 1999
11 maart 2014

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Reacties op: De strijd der koningen