HET MYSTERIE VAN 16 JUNI

Het mysterie van 16 juni

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Het Mysterie Van 16 Juni is een boek over het leven van een mens. Het zou het leven van u en mij kunnen zijn.
Het begint en eindigt in het Paradijs maar de weg daartussen kent vele hoogte- en dieptepunten. De engel met het heen en weer zwaaiende, brandende zwaard in het hoofd van de man, die lange tijd de ingang naar het Paradijs blokkeert. De veerman in de uiterwaarden, de herder in de bergen, de vrouw en haar herberg, de wijze man in de bergen, de Native Americans in het woud, de therapeut en tenslotte de liefde...
Ik dank de Franse filosoof en theoloog Jacques Ellul en Terrence Malick, wiens film The Tree Of Life een belangrijke inspiratiebron voor mij was.
Er is sprake van een Canadese soldaat. Hoewel deze soldaat aan mijn fantasie is ontsproten, zijn de woorden afkomstig van het graf van Medrick Joseph Corvec. Hij ligt begraven op het Canadese oorlogskerkhof van Bény-sur-Mer. Het verhaal van hem en dat van de Duitse Wehrmachtsoldaat Ernst wordt beschreven in mijn andere boek Dangave, dat als paperback en als e-book verkrijgbaar is.
Dit boek is opgedragen aan Georges Regnault uit Bernières-sur-Mer. Hij is de man op het kerkhof. Georges Regnault overleed op 11 november 2018.
Religie & Spiritualiteit
Brave New Books