Rad des Tijds 10 - Viersprong van de Schemer

Viersprong van de schemer

Gelezen 85 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 41 Favoriet 4 Recensies 1
Fantasy & SF Artikelen 1 Spots 3   Topics 0
Viersprong van de Schemer is het tiende deel van de klassieke fantasy-cyclus Het Rad des Tijds van Robert Jordan. Een epos van maar liefst 14 delen waarmee Jordan miljoenen lezers over de hele wereld heeft weten te bereiken.

Onze helden staan voor een moeilijke keuze. De Schemer breekt aan en de macht van de Duistere neemt toe.

Erger nog, alle betrokkenen verkeren om uiteenlopende redenen in levensgevaar. Zo ontdekt Mart, op de vlucht met de Dochter van de Negen Manen, dat zowel de Schaduw als de Seanchanen hem op de hielen zitten. Hij is niet de enige die onder grote druk staat.

Zo probeert Perijn zijn gevangengenomen vrouw Faile te bevrijden en belegeren de rebellerende Aes Sedai van Egwenes Tar Valon. In Andor vecht Elayne voor de Leeuwentroon, door vijanden omringd, wat dubbel gevaar oplevert.

En Rhand? Voor hem is er, ondanks zijn inspanningen, eigenlijk niets veranderd. Hij wordt nog steeds gehaat en gevreesd...
Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Het Rad des Tijds (10)
Lia Belt Neven Curlin ...
Illustraties
Matthew C. Nielsen Ellisa Mitchell ...
Luitingh Fantasy
01 januari 2014

Lezerswaarderingen

Artikelen over Viersprong van de schemer

Meer artikelen

Meer artikelen van lezers

Recensies

Moeilijk gaat ook.

door: Emdeke 6 reacties 1 like
Het is natuurlijk niet makkelijk om steeds iets over deze reeks te blijven zeggen. Maar alleen al uit respect voor de schrijver en het verhaal, verplicht ik mezelf, deze besprekingen vol te houden. Wat opviel aan dit boek is, dat ondanks dat er van alles gebeurd gedurende die zeshonderd plus...