Hoe en waarom Edgar Allan Poe The Raven schreef

In het essay Hoe ik "De Raaf" schreef, dat na het gedicht en de drie vertalingen is afgedrukt, legt Poe uit hoe hij in een betrekkelijk kort bestek van 108 regels de ervaring van de afgewezen minnaar wilde beschrijven. Hij roept een sfeer van melancholie en liefdesverdriet op door het gebruik van het beeld van een raaf, door herhalingen en door dwingend ruim en ritme. Zo ontstaat een soort trance. Edgar Allan Poe (1809-1849) is een Amerikaans schrijver die gezien wordt als een voorloper van de romantiek. Schoonheid is zijn grote ideaal. The Raven is een goed voorbeeld van Poe's kunnen. Elk couplet is in het Engels met de drie vertalingen daarvan overdwars afgedrukt.

Recensies (1)

Is Hoe en waarom Edgar Allan Poe The Raven schreef het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hoe en waarom Edgar Allan Poe The Raven schreef