Hoe komen we heelhuids uit deze hel

In 2017 is het honderd jaar geleden dat de Russische Revolutie plaatsvond. In februari 1917 werd het tsaristische regime omvergeworpen en in oktober namen de bolsjewieken de macht over. Kort daarna brak de burgeroorlog uit.
Een paar honderd Nederlanders maakten deze dramatische gebeurtenissen van nabij mee. Velen van hen waren in Rusland geboren of er op jonge leeftijd naartoe getrokken, op zoek naar werk en avontuur. In tsaristisch Rusland hadden zij als zakenmensen of technici een goede positie verworven, maar in de communistische Sovjetrepubliek was voor hen geen plaats meer. Een gevaarlijke vlucht naar Nederland vormde vaak de enige uitweg uit hun benarde situatie. Wat waren hun ervaringen en hoe overleefden zij deze jaren van chaos, ontbering en terreur? Janine Jager put uit historisch beeldmateriaal, brieven, dagboeken en verhalen van Nederlandse ooggetuigen, en laat de lezer hun lotgevallen in revolutionair Rusland meebeleven.

Recensies (1)

Is Hoe komen we heelhuids uit deze hel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hoe komen we heelhuids uit deze hel