Hoe Stom kan een mens zijn

Voor Joop Smidt, ingenieur met topcarri?re, gaat alles voor de wind ? tot hij in zwaar weer geraakt. Het leven geeft hem een tikje, nog een tikje en uiteindelijk een dreun. Dan begint voor hem de ongewenste zoektocht naar zichzelf. Hij krijgt zee?n van ruimte waarin levensvragen zich aandienen en hij ongekende gebeurtenissen en gevoelens ondergaat.
?Hoe Stom kan een mens zijn?? gaat over de ont-wikkeling van een in-gewikkeld leven. Een verhaal over hoe het leven een grote schoonmaak in petto heeft voor de tegenstribbelende zwaargewicht directeur. Via periodes als bebaarde burn-outkluizenaar, therapeutisch werkende Hospice-vrijwilliger en halve kloosterling fietst hij naar Auschwitz omdat ?het moet?. Zittend op de trappen van de gaskamers luidt het leven een nieuwe onvoorziene fase in ?
Dit is het debuutboek van Menno D.J. Stom. Het is een ongepolijst verslag van een ingrijpende ?midlifecrisis?, een levensfase die hij zelf ?midlife awareness? noemt. ?Ik ben het leven gaan waarderen als een ontdekkingsreis. Voor ieder mens ligt het weten klaar om ontdekt te worden. Het ligt vlak onder de oppervlakte van het bewustzijn ? zo voor het opscheppen. Het is een levenskunst om ?weten-schepper? te zijn en dat ligt dichterbij dan ik vermoedde. Het leven is namelijk een aaneenschakeling van kleine en grote vragen die leiden tot inzicht. Door ze heel gewoon met vriendelijke aandacht, ongedwongen en ontspannen te belichten wordt men als vanzelf bewust.?

Is Hoe Stom kan een mens zijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Hoe Stom kan een mens zijn