Hou van mij

In 1982 was Ted van Lieshout een jonge illustrator die tekeningen maakte voor Vrij Nederland en daarin De Blauw Geruite Kiel ontdekte. Hij raakte op slag verliefd op de beroemde jeugdrubriek, maar het duurde nog tot 1984 voor hij gedichten durfde in te leveren. Ze werden onmiddellijk geplaatst.

In de daaropvolgende 25 jaar werkte Ted van Lieshout aan een uniek oeuvre. Een oeuvre dat gezien kan worden als het portret van een jeugd, omdat de meeste gedichten zijn geschreven vanuit het standpunt van een kind. Maar het is ook het portret van een veelzijdig dichter, tekenaar, beeldend kunstenaar en grafisch vormgever.

Hou van mij bevat bijna alle gedichten met bijbehorende illustraties, van het eerste gedicht in 1984 tot en met het nieuwste werk: de niet eerder gepubliceerde beeldsonnetten.

'Eigenlijk zou ik het liefst de hele bundel over willen schrijven. En nog liever, je alles voorlezen...' - Het Parool

Recensies (3)

Meer recensies

Is Hou van mij het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hou van mij