Ik hoorde het Jodinnetje snikken

Vele verhalen over Friesland in de Tweede Wereldoorlog zijn weggestopt in archieven, kranten uit die tijd, of op zolders bij mensen thuis. Dit boek bevat tientallen van die, vaak nog nooit eerder gepubliceerde, ooggetuigenverslagen en beschrijft daardoor de gedachten en belevenissen van Friezen, Duitsers, Duitsgezinden en geallieerden die de bezettingsjaren zelf hebben meegemaakt. Het laat zien hoe gewone mensen reageren en handelen in een extreme situatie en
het laat zien welke impact die situatie op vele mensenlevens heeft gehad.
Jacob Stelwagen werkt als radiopresentator bij Omrop Frysl?n. Hij publiceert geregeld over de Tweede Wereldoorlog in Friesland.

Is Ik hoorde het Jodinnetje snikken het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik hoorde het Jodinnetje snikken