Ik wil een ander bed

Ik wil een ander bed

Junior   Topics 0
Ik wil een ander bed! is een geweldig prentenboek vol grote zoekplaten van Tjarko van der Pol, illustrator van o.a. het succesvolle Pretpark de Poepfabriek en Het Hersenhotel. Het perfecte boek voor alle peuters en kleuters die niet willen slapen. Met gratis kussensloop.

Wat als je niet kunt slapen? Dan zoek je gewoon een ander bed! Dat is wat de jongen in dit woordeloze prentenboek doet. Via een bomenbed en een hemelbed in een raket komt hij terecht in een stapelbed vol vriendjes (druk!). Hij belandt in een ijskoud iglobed en zelfs een gigantisch machinebed dat schaapjes telt. Maar slapen lukt nog steeds niet. Misschien ligt zijn eigen bed toch het fijnst? Of slaapt hij al en dróómt hij dat een bed zoekt…?

Tjarko van der Pol staat bekend om zijn gedetailleerde illustraties en dwarsdoorsneden van machines en gebouwen waarin van alles te ontdekken valt. En behalve de zoektocht van een kind dat niet kan slapen, vertelt Tjarko op geheel eigen wijze de geschiedenis van het bed.

‘Mooi, grondig doordacht werk! Vol kleine, subtiele verborgen grapjes om steeds weer van te genieten!’
Charlotte Dematons, auteur-illustrator van o.a. Nederland, Sinterklaas en Alfabet

‘De illustraties van Tjarko zijn geweldig. Er zit zoveel humor in zijn werk. Elke keer als ik zijn boeken lees, ontdek ik nieuwe kleine grapjes.’
Loes Riphagen, auteur-illustrator van o.a. Coco kan het!, Prentenboek van het Jaar 2021
Kind & Jeugd
Prentenboeken (<6 jaar)