In de pits gebeurt altijd iets

Gelezen 3 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 1
Jack Plooij heeft als dé pitreporter van Nederland al het nodige meegemaakt in de racerij, maar 2020 is een jaar dat hij niet snel zal vergeten. Het had een seizoen als alle andere moeten worden, met als vanouds speculaties over een wereldkampioenschap voor Max, ongetwijfeld weer het nodige gedoe bij Ferrari en aan het eind van het seizoen dan toch weer gewoon Lewis Hamilton eenzaam aan de top.
Het liep allemaal net even wat anders. Eerst was er die spannende hartoperatie die Jack weer op de been moest helpen, en vervolgens was daar dat weekend op Melbourne Park waar op het allerlaatste moment de stekker uit het F1-seizoen werd getrokken. Het coronavirus kreeg het hele circus in de greep. Jack was nog niet teruggekeerd of ook hier ging alles op slot. De tandartspraktijk ging dicht, geen Formule 1 en geen theatertour met Olav meer.
Maar bij de pakken neerzitten is niet Jacks stijl. Samen met Olav en een stel andere racemakkers stortte hij zich op het simulatorracen; daar kwam al snel een YouTube-kanaal bij en er werden plannen gesmeed met de eigenaren van Hotel Huis ter Duin. Achter de schermen werd er natuurlijk ook koortsachtig toegewerkt naar de uitgestelde start van het seizoen. Want Jack wilde weer naar de pits!
In de pits gebeurt altijd iets is Jacks ooggetuigenverslag van een jaar waarin het coronavirus de Formule 1 in de greep hield. Met verhalen over hoe het nu eigenlijk kwam dat RTL Duitsland al leek te weten dat de GP in Melbourne niet door zou gaan, over racen in een simulator, en over de lobby die hij samen met Olav heeft gevoerd om eindelijk weer naar de circuits te mogen. Maar natuurlijk ook de achtergronden bij alle races, de 7e titel van Hamilton, het geduld van Max, de comeback van Fernando Alonso en wat was dat nou toch allemaal bij Ferrari?

Lifestyle & Vrije tijd
Sport en spel algemeen
Volt
22 december 2020
22 december 2020

Reacties op: In de pits gebeurt altijd iets