In de schaduw van kampioenen

In de schaduw van kampioenen

Rank 8761 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Arie Pieters, woonachtig in 's-Gravendeel, is in het dagelijkse leven o.a. actief als fotograaf, tekstschrijver op het gebied van reclame & promotie en freelance correspondent voor een regiokrant. Eerder schreef hij boeken over de monumentale bomen en de natuur in de regio waar hij zelf woont; de Hoeksche Waard. Hij is van jongs af aan altijd al geïnteresseerd geweest in vogels, dieren en de natuur in het algemeen. Als actief lid van ondermeer Vogelbescherming Nederland en coördinator van de regionale bomenwerkgroep in de Hoeksche Waard, zet hij zich als vrijwilliger ook in het dagelijkse leven in voor de natuur. In dit boek reizen we terug in de tijd en gaan we kijken hoe ondermeer onze grootouders en overgrootouders omgingen met imposante oude bomen, die wij nu het stempel 'monumentaal' zouden geven. We zien niet alleen unieke, oude bomen in Nederland voorbijkomen, maar ook in Engeland, Duitsland en België. Het boek bevat zo'n 70, soms unieke historische foto's van echte 'kampioen bomen'. En we ontdekken dat men vaak meer dan honderd jaar geleden al veel moeite deed om sommige van deze reuzen overeind te houden.
Geschiedenis & Politiek
Mijnbestseller.nl