In mijn straat bloeien geen bloemen

In Aleppo, een eeuwenoude mythische stad in Syrië, woedt al jarenlang oorlog. Niets of niemand blijft gespaard. Zelfs de bloemen bloeien er niet meer.

Op een dag verliest de vijftienjarige Zainab haar vader aan een verdwaalde bom. Zainab en haar moeder beslissen om te vluchten naar Europa in de hoop op een beter leven.

Het belooft een lange en moeizame tocht te worden langs mensensmokkelaars, een verraderlijke zee en onbetrouwbare schippers. Ook Europa blijkt niet zo gastvrij als ze dachten. Wordt een troosteloos Grieks vluchtelingenkamp het einde van hun reis?

Een hartverwarmende young adult met voorwoord van Tine Claus, directeur van Vluchtelingenwerk Vlaanderen.

Is In mijn straat bloeien geen bloemen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op In mijn straat bloeien geen bloemen