In ruil voor paardenballet

In ruil voor paardenballet

Rank 8172 Gelezen 0 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult   Topics 0
‘Tauro, je mag niet zoveel verdriet hebben. Hoor je me?’ Het sneeuwwitte paard hinnikte en keek met zijn trouwe donkere ogen naar Sem. ‘Je moet verder met wie je nieuwe eigenaar ook zal zijn. Hij zal goed voor je zijn. Je zult alles hebben wat een paard als jij maar kan dromen. En je mag de dressuur nooit vergeten. Beloof je dat, Tauro?’

Dolgelukkig is de veertienjarige Sem als oom Liam hem zijn hooggeschoolde lipizzanerpaard Tauro nalaat. Voor Sem is het telkens een feest om Tauro de ingewikkelde bewegingen van de hogeschooldressuur te laten uitvoeren.
Toch hangen er donkere wolken boven het gezin van Sem. Zijn ouders hebben dringend geld nodig om peperdure medicijnen te betalen voor Laura, het zusje van Sem. Ze beslissen om Tauro te verkopen. Alleen houdt niemand er rekening mee dat Tauro een eigen wil heeft. Om Tauro te redden werkt Sem samen met zijn vrienden aan een ingenieus plan…
In ruil voor paardenballet neemt je mee naar de traditionele paardendressuur van de wereldberoemde Spaanse rijschool. Warme familiebanden, hechte vriendschappen en de onvoorwaardelijke liefde tussen een jongen en een raspaard maken van dit boek een superspannende aanrader.

Marina Defauw geeft wiskunde aan een lyceum. In haar vrije tijd schrijft ze verhalen. ‘In ruil voor paardenballet’ is haar zevende roman. Ze schrijft ook mee aan de Junior Monsterboeken.
Voor meer informatie: www.marinadefauw.com
Kind & Jeugd , Young Adult