Young! adults Panfluit met gouden noten

Magnetische velden, geheimzinnige inscripties en golvende muziek leiden naar een communicatiekanaal tussen levenden en doden…
‘Ik kan niet op aarde blijven, Timo. Als ik er niet meer zal zijn, zul jij verdriet hebben.’
‘Je praat gek. Waarom zou je niet op aarde kunnen blijven? Ben je ongeneeslijk ziek of zo?’
‘Geloof nu toch eens wat ik vertel. Ik ben geen mens.’
Het leven van de veertienjarige Timo Deridder staat helemaal op zijn kop als hij de mysterieuze Andolome leert kennen. Andolome is niet alleen bijzonder aantrekkelijk, maar blijkt ook over geheimzinnige krachten te beschikken. Er ontstaat een hechte maar bizarre vriendschap tussen Timo en Andolome. Helaas wordt die vriendschap overschaduwd door het feit dat Andolome naar zijn eigen wereld zal moeten vertrekken.
Wanneer Timo definitief afscheid van Andolome moet nemen bedenkt hij een list om hem nog even in zijn buurt te houden.
Panfluit met gouden noten is een warme, meeslepende en bijzonder spannende adolescentenroman waarbij fictie en realiteit als spinrag verweven zijn.
Marina Defauw geeft wiskunde en economie aan een lyceum. En dan toch schrijfster worden? Niet zo verbazend als je zou denken. Lezen is al levenslang haar passie. Soms dacht ze na het lezen van een boek dat zij het verhaal anders zou hebben aangepakt. En zo groeide haar grote droom om ooit zelf een boek te schrijven. Het was haar dochter die haar voor haar debuut ‘De C-brieven’ inspireerde.
Als lerares is Marina sowieso heel nauw bij de leefwereld van young adults betrokken. Thema’s voor boeken kan ze dan ook als geen ander uit hun dagelijkse leven plukken. Dat ook die thema’s raadselachtig kunnen zijn, bewijst ‘Panfluit met gouden noten’.
Misschien wil je hier meer over horen tijdens een lezing? Dat kan voor leerlingen vanaf de derde graad basisonderwijs.

Is Young! adults Panfluit met gouden noten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Young! adults Panfluit met gouden noten