Drijfzand

Antwerpen, 23 juni Je moet me echt helpen. Anders zal ik alles aan je ouders vertellen. Dit geheim kan ik niet alleen dragen. Als je mijn vriend bent, dan is er toch niets aan de hand? C. De dertienjarige Jolien Wouters is na een lezing op school erg onder de indruk van jeugdschrijfster Karen Roelens. In een e-mail vertrouwt ze haar grote geheim toe. Ze wil schrijfster worden. Joliens bewondering slaat over in aanbidding als Karen haar mails beantwoordt en zelfs aanbiedt te helpen met haar verhaal. Jolien droomt van een vampierverhaal, maar volgens Karen moet Jolien over haar eigen leven schrijven. Dat ziet ze helemaal niet zitten. Ne enkele mislukte schrijfpogingen gaat Jolien op zoek naar inspiratie. Op zolder vindt ze geheimzinnige brieven, waarover ze enthousiast met Karen mailt. Tot Karen opeens niet meer antwoordt… Marina Defauw woont in Bovekerke en is lerares wiskunde. In 2005 debuteerde ze met ‘De C-brieven’. Omdat hier nog altijd vraag naar is kwam Marina ertoe het verhaal te bewerken en nog spannender te maken. Aan de hand van enkele nieuwe verhaalwendingen en verrassende intriges is ‘Drijfzand’ ontstaan. Misschien doe je zelfs inspiratie op en wil je na het lezen van ‘Drijfzand’ ook een boek schrijven…

Recensies (5)

Meer recensies

Is Drijfzand het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Drijfzand