Inzoomen op het verleden

Inzoomen op het verleden

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Arie Pieters, woonachtig in 's-Gravendeel, is in het dagelijkse leven o.a. actief als fotograaf, tekstschrijver op het gebied van reclame & promotie en freelance correspondent voor een regiokrant. Eerder schreef hij o.a. boeken over de monumentale bomen en de natuur in de regio waar hij zelf woont; de Hoeksche Waard. Hij heeft de afgelopen zes jaar ook tien boeken geschreven over tal van onderwerpen die betrekking hadden op het verleden. Een groot deel van de vele duizenden foto’s die werden bekeken voor deze boeken vielen uiteindelijk af, maar dat wil niet zeggen dat het geen waardevolle historische opnamen zijn. Sterker nog, vaak zaten er kwalitatief hele goede foto’s tussen, ook qua scherpte. En wat gaat er dan gebeuren als we zulke foto’s eens scherper ‘onder de loep nemen?’ Als we letterlijk ‘inzoomen’ op een aantal van die opnamen… Wie en wat worden er dan ineens zichtbaar? Wonderlijke details in het straatbeeld van 70, 80 jaar geleden duiken op, dat groepje mensen in een straat komt misschien wel herkenbaar in beeld en wie is die eenzame sportvisser langs een vliet? Dit boek is een verrassende speurtocht in het verleden geworden. Het bevat bijna 130 historische foto's.
Geschiedenis & Politiek
Mijnbestseller.nl