Jackfruit

Jackfruit

Culinair   Topics 0
Jackfruit is dé plantaardige vleesvervanger van dit moment. De jonge, onrijpe vrucht, afkomstig uit Thailand, heeft een vlezige structuur en neemt makkelijk smaken op waardoor hij goed te kruiden en marineren is; ideaal om mee te koken!

Pulled jackfruit is inmiddels het meest bekende recept met deze vezelrijke vrucht. Maar wat kun je er nog meer mee maken? Dit kookboek geeft je 30 verrassende én toegankelijke recepten, van borrelsnack en lunch tot hoofdgerecht. Vul bao buns met in hoisin gewokte jackfruit en groenten, serveer een bagel met frisse jackfruit-koolsalade, geniet van smokey jackfruit-gyros met tzatziki. Eet eens ravioli of dumplings gevuld met jackfruit of een gehalveerde pompoen uit de oven, gevuld met kruidige kikkererwten en jackfruit. Van nasi goreng tot gado gado; alle recepten in dit kookboek zijn veelal vegan, maar op z'n minst vegetarisch. Bovendien bevatten ze voldoende eiwitten, zodat ze als een volwaardig gerecht in een plantaardig dieet passen.
Culinair
Good Cook Publishing