Jesse en de groentedraakjes

"Als je je groente niet op wil eten, dan ga je maar even naar boven om na te denken." Jesse had eigenlijk alleen maar pannenkoeken en patatjes verwacht tijdens de logeerpartij bij opa en oma. Tja, als je dan spruitjes op je bord krijgt, dan is dat even schrikken. Jesse weigert die vieze groene bolletjes op te eten en voor 'straf' moet hij even nadenken over zijn 'zonden' op de rommelzolder. Deze zolder is voor volwassenen niet meer dan een vliering met wat oude spullen. Voor kinderen is het een spannende plek vol antieke spullen en oude interessante hebbedingetjes. Wat zijn oma niet weet is dat er op deze vliering een magische doorgang schuilt naar een geheime wereld. Wanneer hij die per ongeluk betreedt, maakt hij al snel merkwaardige nieuwe vrienden... Kleine geschubde wezens met klauwen en vleugeltjes. Maar al snel ontdekt Jesse dat de wereld van de Groentedraakjes niet zo lieflijk is als hij lijkt. Er dreigt een groot – vuurspuwend – gevaar. Jesse en de Groentedraakjes is een spannend boek voor kinderen tot een jaar of 10. Het lijkt een mix van Narnia, de Hobbit en Max en de Maximonsters van Nederlandse bodem. Jeroen Cornelis Rottier (1983) is auteur van diverse werken. Van theaterstukken, gedichten in boekvorm tot zijn cursusboek creatief schrijven: Er was eens... Een verhaal. "Het leven is op momenten verbijsterend zwaar, verwonderend mooi, sprankelend zoet en geweldig bitter. Deze momenten probeer ik vast te leggen en te delen in mijn schrijfwerk." Voorlezen vanaf 5 jaar. Zelf lezen vanaf 8 jaar.

Recensies (1)

Is Jesse en de groentedraakjes het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Jesse en de groentedraakjes