Johnny mooiweer

Johnny is een jaar of tien. Zijn moeder is Hongaars, maar eerlijk gezegd heeft hij daar niet zoveel aan. Hij gaat wel bij zijn grootvader Horváth op bezoek, maar die is aan het dementeren. 'Ik zou liever hebben dat hij nog normaal was, dat ik ook wat aan hem had. Ik bedoel, niemand in mijn klas heft een Hongaarse grootvader, hoor!' Om zijn zakgeld een beetje aan te vullen, verzamelt Johnny statiegeldflessen op plekken waar zwervers rondhangen. Hij probeert zelfs ouden van dagen hun lege flessen af te troggelen door er maar meteen 'een actie voor de mensen in de ontwikkelingslanden' van te maken. Met zwart gespoten kapsel en véél getekend okselhaar doet Johnny in de playbackshow op school Freddy Mercury van Queen. en hij wint een prijs!

Is Johnny mooiweer het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Johnny mooiweer