De ontdekkingsreizen van Kapitein Cook

Tussen 1768 en 1779 zeilde kapitein Cook driemaal de wereld rond. Daarmee bepaalde hij de laatste stukken die tot op dat ogenblik op de wereldkaart nog terra incognita waren. Cook liet meer dan een miljoen woorden na aan logboeken, beschrijvingen en verslagen. Van dag tot dag legde hij als een boekhouder vast wat hij deed en met welk doel. We weten alles over hem en we weten niets over hem. Dit mysterie, deze volledige afscherming van de privacy, heeft Alistair MacLean gebiologeerd en vandaar dat hij zijn rol van succesvol thrillerauteur tijdelijk heeft verlaten om de beginjaren van Cooks carrière en zijn drie grote ontdekkingsreizen te beschrijven.

Is De ontdekkingsreizen van Kapitein Cook het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De ontdekkingsreizen van Kapitein Cook