Klaverblad

Klaverblad

Rank 1282 Gelezen 63 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 213 Favoriet 2 Recensies 7
Thrillers & Spanning Artikelen 4 Newsroom 3 Spots 2   Topics 0

Klaverblad is geïnspireerd op de Klimop-zaak, de grootste vastgoedfraudezaak in de Nederlandse geschiedenis.

Zorah was vijf toen haar vader haar moeder doodsloeg met een bijl. Vijfentwintig jaar later is ze een zeer succesvolle consultant die op het punt staat de deal van haar leven te sluiten. Tot ze een bericht krijgt met een afbeelding van een bloederige bijl.

Wat heeft het bericht te betekenen? Wie weet er van Zorahs verleden af? En is de timing toevallig, of zijn Zorahs privé- en zakelijke leven onlosmakelijk met elkaar verbonden? Om haar vele vragen te beantwoorden, neemt Zorah privédetective Roelant in de arm. Maar is Roelant wel wie hij beweert te zijn, of brengt hij Zorah alleen maar verder in gevaar?

Thriller
Literaire thriller
Boekerij
18 februari 2021
18 februari 2021

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Floris Kleijne

Onno van Rijen Hebban Recensent

Fraude in soorten en maten

door: Onno van Rijen 2 reacties 4 likes

Floris Kleijne vond inspiratie voor Klaverblad in de 'Klimopzaak', een grote fraudezaak rond vastgoed. Daarbij verdwenen honderden miljoenen van het Bouwfonds en Philips Pensioenfonds door toedoen van fraudeurs, die zich bezig hielden met omkoping, valsheid in geschrifte en oplichting.

Zorah...

Reacties op: Klaverblad