Dekrachtvanhetvuur

De kracht van het vuur

Gelezen 24 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 14 Favoriet 2 Recensies 2
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 3 Top25's 2   Topics 0

Op 16 augustus 1953 ontvlucht de machtige Darius Razdi,kanselier van de sjah van Perzië,het gistende Teheran,waar een revolterende meute het Pro-Westerse regime omver wil werpen.Op een en dezelfde dag verwekt hij bij zijn kersverse echtgenote een zoon en verkracht hij de jonge jodin Sharon Stern,die jij op zijn vlucht ontmoet.Sharon weet te ontkomen.

Negen dagen later trouwt zij met de onverschrokken zionist Samuel Hofman,met wie zij in de huwelijksnacht de liefde bedrijft. Na negen maanden wordt haar zoon Simon geboren. Maar wie is nu eigenlijk de vader?

Als de rust terugkeerd en Razdi weer zijn intrek heeft genomen in zijn onneembare vesting Chinvat,zint hij op wraak.
Hij zal 'zijn' tweede zoon tergbrengen en beide broers samen opvoeden.Van dan af begint de nietsontziende Razdi een opophoudelijke en wereldwijde zoektocht naar Simon en zijn moeder Sharon,die ondergedoken en onder valse naam een leefbaar bestaan tracht op de bouwen.De grootheidswaan van Razdi drijft het verhaal uiteindelijk naar een ijzingwekkende ontknoping.

Spannende boeken algemeen
Pockets populaire fictie
De Kracht-trilogie (1)
Manteau thriller
01 oktober 2011
9789022314203 , 9789029060264 , 9789060914175 , 9789078432395 , ...

Andere media

VN:

Recensies

door: Wim Verhelst-2554 1 like
Mendes heeft in 1997 voor deze thriller de Gouden Strop gekregen.Ik kan goed verstaan waarom want dit boek is spannend van de eerste bladzijde tot de laatste.

door: Sammy Tempels-2280 1 like
Eindelijk nog eens een boek gelezen met enige diepgang, en een zeer spannend verhaal! Het is duidelijk dat de schrijver veel opzoekingswerk verricht heeft want we krijgen (net zoals bij Geeraerts) veel nuttige en correcte informatie en waarheidsgetrouwe details. Het verhaal zelf is geloofwaardig,...