Melk en dadels

Melk en dadels

Gelezen 22 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 10 Favoriet 2 Recensies 3
Culinair Artikelen 3 Lijsten 1   Topics 0
Melk & Dadels; 100 geheime recepten van Marokkaanse moeders

Het boek is geboren uit liefde voor de Marokkaanse keuken en de wens om dit culinair erfgoed niet verloren te laten gaan.

Melk en Dadels, 100 geheime recepten van Marokkaanse moeders is een uniek kookboek waarin de lievelings- gerechten van 20 Marokkaanse moeders en hun kinderen centraal staan.
De recepten in dit boek zijn in een mondelinge traditie van generatie op generatie, van moeder op dochter doorgegeven en steeds verder geperfectioneerd. Het boek is geboren

Melk en Dadels is geen alledaags kookboek. De moeders laten ons meegenieten van nostalgische verhalen over hun eigen moeder die brood bakte in een oven van klei of tuinbonencouscous maakte van eigen groenten op het land. Ook de kinderen delen hun lievelingsgerechten. Mama's ovengerecht van kip met ingelegde citroenen is de favoriet van Mounir Toub. Boutaina Azzabi wilde niet naar het buitenland afreizen voordat zij Zaalouk, warme salade van gebakken aubergine, had leren maken van haar moeder. Sef's favoriet is gehaktballetjes met tomatensaus, een gerecht dat onlosmakelijk verbonden is met herinneringen aan zijn vader.

Melk en Dadels is een initiatief van ROSE stories in samenwerking met Nadia Zerouali.
Nadia Zerouali is bekend van onder meer 24 Kitchen en kookboeken als Arabia en Bismilla Arabia.
ROSE stories ontwikkelt producten en initiatieven, waarbij het concept 'sharing' centraal staat. Verhalen, kennis en gebruiken van vrouwen over de hele wereld brengt ROSE stories in kaart en deelt zij met de wereld, zodat deze verhalen blijven bestaan en worden doorgegeven.

Culinair
Keuken per land en streek
ROSE stories
06 oktober 2014
06 oktober 2014

Zo'n moeder willen we allemaal wel

door: Jeanette 1 like

Het liefst zou ik door alle Marokkaanse moeders uit Melk & Dadels van Nadia Zerouali geadopteerd worden. Niet alleen omdat zij allemaal even heerlijk koken en hun mooiste recepten prijs geven maar ook vanwege de warmte, de liefde en het feit dat het zulke sterke vrouwen zijn. Voorbeeldmoeders. Dat...

Reacties op: Melk en dadels