Mensenhandel op klaarlichte dag

Benjamin Skinner schetst in nooit eerder getoonde details een onthutsend en niets ontziende beeld van de moderne mensenhandel. Zijn moed tijdens zijn recherches is adembenemend. Hij infiltreert in de netwerken van mensensmokkelaars en in de vleeshandel op de slavenbeurzen en doet verslag van megaharems in Khartoem en illegale bordelen in Boekarest, de slavenmarkten in India en de kinderhandel in Haïti. Hij rechercheert ook daar waar het pijnlijk dichtbij komt, in de rosse buurt van Amsterdam en in de nieuwe EU-landen, in Washington en in oude democratieën. Het is een beangstigend paralleluniversum waar levens worden gekocht, verkocht, gebruikt en vernietigd.
De individuele verhalen, die Skinner vertelt, zijn hartverscheurend. Het boek geeft mensen aan de onderkant van de samenleving een stem. Mensenhandel op klaarlichte dag doet verslag van de grootste human-rights uitdaging voor onze generatie. Yes, we can moet ook voor de afschaffing van de mensenhandel gelden.

Recensies (1)

Is Mensenhandel op klaarlichte dag het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Mensenhandel op klaarlichte dag