Met een woord. Deel twee

De flaptekst bestaat uit een gedicht, behorende bij de coverillustratie: Met mijn been had ik die nacht de stekker van de wekker losgetrokken. Ik werd pas wakker toen een zomerbries door mijn sprookjes blies: langs De Rattenvanger Van Hamelen, De Roerdomp En De Hop, en stoppend bij gevangen Hans en Grietje. De zon scheen door de bladzij hen - en donkerrode vlammen, leek het, schoten uit de grote oven. Was dat akelig gekakel afkomstig van de kippen? Ik kroop steeds dieper weg onder de lakens en riep 'Oh nee... De heks!' Toen kwam Monica de kamer in en met een rechtse hoek sloeg ze het boek bam! toe - de ovendeur hard dichtgekletst, al het enge stoom en as. 'Genoeg gedroomd, hoor, we gaan buiten spelen. Hoogste tijd!' Ja! Maar eerst mocht mam mij en mijn redder vetmesten met een smakelijk ontbijt.

Is Met een woord. Deel twee het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Met een woord. Deel twee