Nog drie keer slapen en ik word wakker

Louis Tinner, de bibliothecaris uit Herman Brusselmans’ klassieker De man die werk vond, is in dit vervolg veertig jaar en drijft een door het grote publiek genegeerde tweedehandsboekhandel in Gent. Hij vervloekt zijn klanten en verwijst ze dan ook zo snel mogelijk weer naar waar ze thuishoren: de Grote Lelijke Buitenwereld.
De door bijkans alles en iedereen gevoede woede van de voor krankzinnig versleten boekhandelaar is zo grenzeloos dat die zijn aangeboren angst weet te onderdrukken. Als er echter íets is waarvoor Louis bang is gebleven, is het de liefde, die hem bedreigt in de persoon van de drieëntwintigjarige, prachtige Zoë, een meisje van haar tijd en _ tot Louis’ verbijstering _ ook steeds meer van de zijne.
Nog drie keer slapen en ik word wakker is het onvermijdelijke vervolg op De man die werk vond. De even schitterende als verschrikkelijke antiheld Louis Tinner blijkt in al die jaren in wezen geen haar veranderd.

Herman Brusselmans (1957) publiceerde meer dan vijftig andere boeken. Hij wordt zowel verguisd als verafgood. Hij is een zeer belangrijk schrijver.

‘De tegendraadse, grimmige, maar waarachtige poëzie maakt de literatuur van Brusselmans zo bijzonder.’
hans warren, pzc

‘een van zijn beste boeken’
nbd

Is Nog drie keer slapen en ik word wakker het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Nog drie keer slapen en ik word wakker