Nonchalant

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Feelgood   Topics 0

Kijk je graag naar tv-programma’s over mensen die emigreren? Ben je fan van Frankrijk? Dan vind je het vast leuk om romcom/feelgood roman Nonchalant te lezen over Lynda Schipper uit Hoorn. Ze gaat voor een jaar naar een klein dorpje aan de Franse Atlantische kust. Lynda woont er naast oesterboeren en kokkelvissers. Ze wil graag voor haar foodblog recepten verzamelen van gerechten die Fransen doordeweeks thuis eten. Lekker snel en simpel. Iedereen ontvangt haar heel hartelijk. Vrijwel meteen is ze al goede vrienden met haar buurvrouw Coco. Alleen met haar buurman Yann, een oesterboer, kan ze het niet zo goed vinden. Yann vindt Lynda een olifant in een porseleinkast, met haar Nederlandse directheid en haar stadse mentaliteit op het Franse platteland. Ze krijgen o.a. ruzie over het lawaai van zijn tractor, de versheid van zijn oesters en over de gezondheid van zijn kippen. Lynda krijgt tijdens haar jaar in Frankrijk ook last van Franse plattelands problemen. Zal het Lynda lukken om goed te integreren en om haar foodblog van de grond te krijgen? Zal ze een leuke Fransman tegen komen of gaat ze na een jaar weer terug naar Hoorn? Het verhaal is fictie maar gebaseerd op eigen ervaringen van de auteur met het wonen en werken in Frankrijk sinds 2006 toen zij er onze B&B is gestart. Wanneer je Nonchalant leest leer je ook meteen iets over de cultuurverschillen tussen Nederlanders en Fransen en het verschil tussen wonen op het platteland en in de stad.

Feelgood
Zorgeloos (1)