NURU N'ZURI

Nuru n'zuri

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
Nuru de Leeuw leefde in een circus, maar een toverspreuk maakte het mogelijk dat hij terug kon gaan naar Afrika. Onderweg naar huis was hij heel dapper en deed hij veel goeds. Hij hielp mensen en dieren. Iedereen was trots op hem. De verhalen over zijn moed deden algauw de ronde. Daarom wilde de troep leeuwen die hij tegenkwam graag dat hij bij hen kwam. Ook al had hij geen familie in Afrika, Nuru voelde zich er meteen thuis.

De beroemde Kroatische schrijver Ludwig Bauer heeft veel verhalen en toneelstukken geschreven voor kinderen en vijftien romans voor volwassenen. Hij heeft er belangrijke prijzen voor gekregen en is vertaald in een aantal Europese talen, waaronder ook in het Nederlands. Zijn kinderboeken zijn vaak geïllustreerd door Marsela Hajdinjak, een grafisch ontwerpster die ook veel prijzen heeft gewonnen met haar illustraties. Zowel Lujo Bauer als Marsela Hajdinjak wonen en werken in Zagreb.
Kind & Jeugd
KLIN
17 juni 2019

Lezersrecensies (1)

De koning der dieren

door: Truusje Truffel leest 1 like
Met dit kinderboek heeft de relatief jonge Uitgeverij KLIN haar veertiende boek uit de Kroatische literatuur in een Nederlandse vertaling uitgegeven. Kinderliteratuur in dit geval. Ludwig Bauer heeft met 'NURU N'ZURI, Leeuw kom naar huis' een krachtig en dapper verhaal geschreven, om voor te lezen...