Jacht op de schat

Jacht op de schat

Gelezen 7 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 26 Favoriet 1 Recensies 1
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Newsroom 1 Spots 1   Topics 0

Het is rustig in Vigata; Montalbano zou Livia eindelijk eens kunnen opzoeken. Maar de rust wordt verstoord: een geschift bejaard koppel, broer en zus, beiden zeer vroom, begint op voorbijgangers te schieten.
Montalbano moet aan de slag. En er gebeurt meer: een opblaasbare sekspop duikt op, een mooie jonge vrouw verdwijnt spoorloos en Montalbano ontvangt vreemde gedichten.
Er blijft geen tijd over voor de inmiddels pissige Livia.
Tot alles is opgelost.

Andrea Camilleri (Sicilië, 1925) begon zijn carrière als theaterregisseur. Hij bracht onder anderen Beckett en Ionesco op het toneel. Op latere leeftijd is hij romans en detectives gaan schrijven - en hij is er nog niet mee opgehouden.
De vorm van water was zijn eerste Montalbano, in 1994.
Jacht op de schat is het zestiende avontuur.
Van deze commissaris, de Siciliaanse Maigret, zijn in Italië drie miljoen exemplaren verkocht.

Montalbano (16)
Serena Libri
15 oktober 2019

Door lezers

Thriller Café / Waar kijk jij naar uit in oktober?
01 oktober 2019 67 reacties
  Meer artikelen van lezers

Hebban recensie

Rolf Bos Hebban Recensent

Camilleri stelt nooit teleur

door Rolf Bos op 15-01-2020

Briljante opening van het ‘nieuwe’ boek van Andrea Camilleri, Jacht op de schat. In het Siciliaanse Vigàta gaan een oude broer en zus compleet door het lint. Ze hebben zich opgesloten in hun grote appartement, de man begint met een pistool op voorbijgangers te schieten. Op hun balkon hangen onderwijl spandoeken met vrolijke teksten als: ‘Heb berouw, zondaars!’ en ‘We zetten het jullie betaald met...