Praatjes van opa

Praatjes van Opa
In mei 1996 is mijn vader begonnen met het schrijven van wat hij noemde "Praatjes van opa". Zoals de titel al zegt, schreef hij vooral voor zijn (klein) kinderen. In twee jaar tijd schreef hij twee blocnotes vol. De inhoud van deze blocnotes is opgenomen in deel 1 van dit boek.
In 1998 stapte hij op 80 jarige leeftijd over op de computer. Feitelijk begon hij toen opnieuw, maar toch anders. Deze verhalen zijn opgenomen in deel 2.
Nog later ging hij e-mailen, aan de (klein) kinderen en aan kennissen. De meeste van deze mailtjes zijn opgenomen in deel 3.
Hij had geen pretenties. Toch heeft hij wel een keer gezegd: "Misschien dat er ooit iemand na mijn dood wel een boek van maakt". En dat is dan nu ook geschied. Ter nagedachtenis, maar vooral ter vermaak. Want naast herkenbare en typerende verhalen, bevat het boek een gezonde dosis humor en zelfspot.
Veel leesplezier!!!
Iaap van der Schoor

Is Praatjes van opa het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Praatjes van opa