Rebelse sonnetten

Rebelse sonnetten
Boekenweekgedichten 2020

Er is een Boekenweekgeschenk en een Boekenweekessay. Maar zijn nog geen Boekenweekgedichten. En daar gaan Wereldbibliotheek en Nieuw Amsterdam verandering in brengen.

De komende jaren publiceren we voorafgaand aan de Boekenweek gedichten over het thema van de Boekenweek. En ieder jaar in één specifieke dichtvorm. De uitvoering is zoals u die van ons gewend bent: uiterst verzorgd. Christoph Noordzij maakt er een hebbeding van. Het is ons eigen boek, niet van de cpnb, dus het is geen weggevertje.
We beginnen met het sonnet. En in de volgende jaren komen het horatiaanse epigram de limerick, de ollekebolleke, of een van de vele andere dichtvormen aan de beurt. Dit jaar bevat de bundel gedichten van de dichters van Wereldbibliotheek en Nieuw Amsterdam. In de komende jaren staat deelname open voor iedere dichter.

Met Kreek Daey Ouwens, Peter Theunynck, Liesbeth Lagemaat, Samuel Vriezen, Paul Meeuws, Ben Zwaal, Peter van Lier, Lies Vangasse, Jacobus Bos, Han van de Vegt, Hans Dekkers, Annemarie Estor, Kurt de Boodt, Laurens Ham, Anne van Amstel, Emma Crebolder, Florence Tonk, Gerry van der Linden, Guus Luijters, Jabik Veenbaas, Jos Versteegen, Marc Tritsmans, Pieter de Bruijn Kops, Sander Meij, Anne-Fleur van der Heiden, Dorien Dijkhuis, Edwin Fagel, Pim te Bokkel

Is Rebelse sonnetten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Rebelse sonnetten