Rode dood

'Mij is gebleken, meneer, dat u tussen augustus 1948 en september 1952 in het bezit bent gekomen van ten minste drie panden. Ik heb uw fiscale geschiedenis tussen 1945 en heden bestudeerd en ben daarbij tot de constatering gekomen dat u in geen enkel jaar hoge inkomsten hebt genoten. Volgens onze gegevens zou u legaal niet tot dergelijke bestedingen in staat kunnen zijn.' Los Angeles, 1953. Een belastingsinspecteur doet Easy Rawlins een aanbod dat hij niet kan weigeren, en zo wordt hij gedwongen weer aan de slag te gaan, de First African Baptist Church te infiltreren en plaatselijke radicalen in de gaten te houden. Wanneer dan een moord gepleegd wordt is Easy de eerste verdachte van de politie van Los Angeles, die de lotgevallen van privédetectives altijd nauwlettend volgt.

Is Rode dood het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Rode dood