Rune 1 - De achtste rune

Rank 6608 Gelezen 39 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 25 Favoriet 4 Recensies 2
Fantasy & SF Artikelen 1 Spots 2 Top25's 1   Topics 0
De Achtste Rune is het eerste deel van Adrian Stone's fantasy-tweeluik Rune. Stone is bekend van de Duivel-trilogie en werkt inmiddels aan zijn derde grote serie, Magycker.

Marak Viervinger, de held van Stone's Duivel-trilogie, is niet meer. Maar de informatie in zijn Nagelaten Vertellingen biedt de meedogenloze Godkeizer van het naargeestige Kadish een unieke kans. Met de kennis uit de geschriften van Marak is het namelijk mogelijk de almachtig makende Achtste Rune te ontsluiten, en dan zal hij onoverwinnelijk zijn. Een jonge Runenpriester en een zwaardmeester krijgen opdracht het boek in Carolia te stelen, een vrijwel onmogelijke taak.

Tegelijkertijd wordt Serina, een jonge Caroliaanse priesteres van Viguru, door Runenpriesters gevangengenomen. Haar wacht een periode van kwelling en ellende in het verschrikkelijke Zusterschaphuis, waar ze op vernederende wijze kennismaakt met de Godkeizer, de tiran wiens macht verder reikt dan men ooit heeft kunnen vermoeden....

'Het magnifieke einde laat me verlangen naar boek twee. Adrian Stone heeft zichzelf overtroffen.' Magic Tales over De Achtste Rune
Sciencefiction & Fantasy

Meer artikelen van lezers

Lezersrecensies (2)

Mooie fantasy

door: Wendy Koedoot 1 like
Je volgt de wederwaardigheden van Ghelan, een runepriester van de vierde cirkel, en Serina, een gevangen priesteres van Viguru. Het eerste deel (de achtste rune) is een opzet tot het tweede deel. Je leert de hoofdfiguren kennen en de wereld van Kaddish. Je volgt Ghelan op een opdracht en ziet hoe...

De achtste rune Rune 1

door: Johanna Lime 1 like
Een andere kijk op de wereld van de duivel trilogie vanuit een andere cultuur, goede opvolger. En herkenbaar doordat het naar de wereld van de duivel trilogie teruggrijpt. Goed geschreven, leest lekker vlot. Neemt je mee naar een vreemde wereld, die lastig te doorgronden is. Echt goede fantasy.