Sarah's Dagboek

Sarahs dagboek
Op 3 maart 1943 wordt een jonge Joodse vrouw Sarah Polak in Zeeland aangehouden en via kamp Westerbork gedeporteerd naar het vernietigingskamp Auschwitz. In deze hel komt ze te werken in het distributiecentrum van het kamp, waar ze uit een koffer een notitieboekje met een pen weet te bemachtigen.

Voor een periode van 3 maanden houdt ze haar dagboek bij.

Sarahs dagboek neemt je mee naar het harde dagelijkse leven in deze hel op aarde. Maar haar woorden zijn ook een ode aan de hoop, vriendschap en vergeving. Sarahs leven raakt je diep en doet je beseffen hoe sterk onze menselijke geest is.

Sarah's dagboek is een onderdeel van het boek Perron 7 van Hans Peter Roel.
ISBN 9789079677054

Hans Peter Roel
Het verhaal van Auschwitz moet verteld blijven worden. De lessen die we eruit kunnen leren zijn universeel en gelden nog steeds. Dit boek is mijn bijdrage tegen de toenemende intolerantie en onverdraagzaamheid in onze samenleving.

Is Sarah's Dagboek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Sarah's Dagboek