Schaduwen over Razmir

Schaduwen over Razmir

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 16 Favoriet 1 Recensies 5
Fantasy & SF   Topics 0
1 op 20. Dat is de kans dat een kind in Razmir magie heeft. Na hun geboorte worden alle kinderen uit de stad getest en als zij magie blijken te hebben, worden ze opgenomen in het Bastion om getraind te worden tot Gezegenden. Alleen zij begeven zich buiten de muren van de stad, waar ze met man en macht monsters bestrijden.

Maar ook binnen de stad zijn er mensen met magie: kinderen bij wie de gave nog niet zichtbaar was bij de geboorte. De Raad van Razmir doet er alles aan om hen bij de burgers weg te houden. Zij worden de Vergetenen genoemd: verstoten en verloochend.

Hoewel Maika een heel gewoon leven leidt, is ze niet gewoon. Ze heeft een geheim dat ze ten koste van alles wil bewaren.

Op een dag wordt ze in de stad aangevallen en twee Vergetenen schieten haar te hulp. Haar nieuwsgierigheid brengt haar dichter bij de geheime Schaduwwereld, waar de Vergetenen wonen, en zo komt zij ook dichter bij de waarheid en haar eigen lot…

Schaduwen over Razmir van Maite Donker is een spannend verhaal over magische gaven en onverwachte vriendschappen, dat de lezer ongetwijfeld zal verrassen.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy