Schaduwoorlog Uruzgan

De missie in Uruzgan (2006-2010) was voor Nederlandse begrippen een immense militaire operatie, de grootste na de Tweede Wereldoorlog. Het hele land keek mee toen onze mannen en vrouwen met zwaar materieel naar Afghanistan werden uitgezonden om het land op te bouwen. De schok was groot toen bleek dat onze militairen keihard moesten vechten tegen een ongrijpbare vijand.
Schaduwoorlog Uruzgan biedt voor het eerst een indringend overzicht van de gehele missie. Open en eerlijk vertellen de militairen over angstige momenten, kameraadschap en trauma's. En ze stellen zichzelf de vraag: Is er te veel geweld gebruikt, zoals bij de beruchte slag om Chora? Of trad Nederland juist te weinig doortastend op? Wegen de 25 Nederlandse doden, honderden gewonde en psychisch beschadigde veteranen op tegen wat er is bereikt?

Recensies (1)

Is Schaduwoorlog Uruzgan het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Schaduwoorlog Uruzgan