Liggen blijven!

Gelezen 63 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 91 Favoriet 0 Recensies 3
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 3   Topics 0

Een golf van bomaanslagen, gijzelingen en moordpartijen overspoelt in de jaren zeventig Europa, Nederland blijft niet buiten schot. Bij de eerste gijzelingsactie in Wassenaar (1970) blijken we geen idee te hebben van terrorismebestrijding. Vanuit het niets stampt de regering een antiterreureenheid uit de grond. De mariniers die de Bijzondere Bijstandseenheid vormen, moeten zichzelf het vak van terreurbestrijder aanleren. Met vallen en opstaan en minimale middelen. Dan komt een grote beproeving: de bevrijding van de gekaapte trein bij De Punt. In Liggen blijven! vertellen de mariniers voor het eerst wat decennialang geheim moest blijven.
Het boek bestrijkt de jaren ’70-’78; behalve Wassenaar en De Punt komen onder meer de treinkaping bij Wijster en de gegijzelde school in Bovensmilde aan bod.

Thrillers & Spanning , True crime
True crime
Nieuw Amsterdam
05 november 2018
05 november 2018

Nico Hebban Recensent

Terrorisme bestrijden met vallen en opstaan

door: Nico

Deze auteurs kraken met dit boek een paar noten in één klap. Ze brengen de geschiedenis in kaart van de ontwikkeling van de terreurbestrijding in Nederland sinds de zeventiger jaren van de vorige eeuw. En ze duiden de eind 2018 weer fel oplaaiende discussie over hoe de kaping van de trein bij De...

Reacties op: Liggen blijven!