Smullen zonder suiker!

Smullen zonder Suiker!
Een kookboek voor 'snoepkonten' die gezond(er) willen leven en minder of helemaal geen geraffineerde suiker willen eten.

Meer dan 30 heerlijke makkelijk te maken recepten, gezoet met natuurlijk suikers zoals; dadels, honing, ahornsiroop, kokosbloesemsuiker en meer... Recepten van ijs tot taart, cupcakes, snoep en koek! Zoete recepten met gezonde ingrediënten die je niet meteen zou verwachten, wat denk je bijvoorbeeld van courgette of bietjes in een cake? Heel gezond en je proeft 't niet!

En om het je makkelijk te maken, staan er ook tips in over basisingrediënten die handig zijn om altijd in huis te hebben bij 'lekkere trek'.

Karlijn Smeets - van Basten Batenburg
Ik moest echt 25 kilo afvallen en nam me voor om snoep en suiker uit mijn eten te bannen. Wat bleek, ik was jarenlang verslaafd aan suiker. Echt afkicken. Maar helemaal zonder snoep kon ik niet, dus ging ik in de winkel op zoek naar alternatieve producten. Tevergeefs. Overal zit suiker of ongezonde zoetstoffen in. Mijn zoektocht op internet was succesvoller. Ik vond er koek- en snoeprecepten en leuke boeken die mij inspireerden om zelf mijn eigen recepten te maken.

In diezelfde tijd ben ik ook aan een gezond eetplan begonnen. Hierdoor leerde ik over koolhydraten, het gebruik van vetten en over alternatieve producten voor meel en bloem. Weg met dat opgeblazen gevoel! Het resultaat: ik maakte de heerlijkste koekjes, taarten en ijs. Allemaal zonder suiker en natuurlijk gezoet.

Samen met Laura Korssen (voedingsdeskundige), heb ik de recepten voor dit boek geselecteerd. Ik begrijp natuurlijk als geen ander dat je ook als je iets zelf bakt, nog steeds wil weten hoeveel koolhydraten en calorieën dat plakje cake of die koekjes bevatten. Dus dat staat er netjes bij ;-)

Is Smullen zonder suiker! het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Smullen zonder suiker!