Sofasessies
  Luister een fragment

Sofasessies

Gelezen 33 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 15 Favoriet 2 Recensies 1
Non-fictie Newsroom 1   Topics 0
‘Sofasessies’ van Marian Mudder is een openhartig, persoonlijk en humoristisch verslag van een zoektocht in therapieland. Marian Mudder schreef eerder onder andere ‘Geluksblind’ en ‘Opium’, en is als actrice bekend van ‘Baantjer’. Op haar achtentwintigste ging Marian Mudder voor het eerst in therapie voor haar angsten en depressies. Het was intensief: twee weken geblinddoekt op een sofa. Maar het hielp niet, ze kreeg er nieuwe problemen bij. Er volgde een lange zoektocht naar de juiste therapeut – regulier en alternatief, van nlp tot rebirthing –, workshops en zelfhulpboeken. Na veel psychologische omzwervingen kwam ze op het spoor van wat haar wél heeft geholpen. ‘Sofasessies’ is een scherp, grappig en openhartig boek dat een persoonlijke inkijk biedt in een kwart eeuw Nederlandse psychologische hulpverlening. Het is een kruising tussen een memoir en een zelfhulpboek. Marian Mudder is schrijfster, actrice en personal coach. +

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen