Toen zelfs de dichters zwegen

In dit fascinerende boek komt een van de zwaarste episoden uit de geschiedenis van de twentigste eeuw intens tot leven. George Pogany beschrijft beeldend zijn kindertijd in het stadje Orosháza, het leven in een Joods getto, de tocht met zijn ouders naar het Reich en hun belevenissen tijdens hun gedwongen verblijf in een werkkamp in Wenen. Hij beschrijft grimmig maar vaak ook met humor zijn voettocht terug naar zijn vaderland, en daarna het leven onder het Hongaarse communisme, eerst als student en later als industrieel chemicus. Na de brute onderdrukking van de Hongaarse opstand vlucht George Pogany met zijn vrouw en zoontje op een nacht naar het Westen. Toen zelfs de dichters zwegen is een koel geschreven gedenkschrift vol verrassingen, en stemt regelmatig tot nadenken.

'Aangrijpend...,Een meeslepende bijdrage aan ons begrip van hoe gewone mensen hun leven leven onder extreme en snel veranderende omstandigheden'
Prof. Robert Fine, Universiteit van Warwick

'Een ontroerende overdenking. Een hartverwarmende zoektocht.
Rabbijn Julia Neuberger, West London synagoge

'Verteld met een ontwapende eenvoud, boeiend van het begin tot het einde'
Vienna Review

Is Toen zelfs de dichters zwegen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Toen zelfs de dichters zwegen