Toffee

Gelezen 103 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 103 Favoriet 6 Recensies 10
Young adult Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 8 Top25's 2   Topics 0

Als Allison wegloopt van haar gewelddadige vader kan ze nergens naartoe. Wat ze aanziet voor een leegstaand pand, blijkt het huis van de dementerende Marla te zijn. Marla denkt in Allison haar jeugdvriendin Toffee te herkennen en Allison doet wat ze altijd doet: ze past zich aan. En dus is ze Toffee voor Marla. Er ontstaat een bijzondere band tussen de twee vrouwen en ­Allison komt erachter wie ze nou eigenlijk écht is. Als Toffee lijkt ze meer zichzelf te zijn dan ze in jaren is geweest.

Toffee is een aangrijpende YA-roman in vrije versvorm over grote thema’s als psychische gezondheid, huiselijk geweld, de waarde van vriendschap en wat het betekent om familie te zijn. Net als Crossans eerdere boeken laat ook Toffee een verpletterende ­indruk achter.

Young Adult
29 januari 2021
9789020654660 , 9789020630541

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Joke Simmelink Hebban Recensent

Een boek waar je op kunt kauwen

door: Joke Simmelink

Toffee is een van de weinige boeken waarin meer lege witte ruimte staat dan woorden. Sarah Crossan schrijft geen ellenlange alinea’s met de ene volzin na de andere. Nee, Crossan vult ruim vierhonderd pagina’s in vrije versvorm. Dat is even wennen, maar na een pagina of vijftig weet je niet meer...

Reacties op: Toffee