Troost het kind in mij

Dit boek gaat over incest en seksueel geweld. Het hart van het boek wordt gevormd door de verhalen van mensen die de moed hadden om ze te vertellen.
Het zijn verhalen van pijn, woede en angst als ze de ervaring van het misbruik onder woorden proberen te brengen. Het zijn verhalen van dapperheid die vertellen hoe de lange weg van het herstel werd aangevat. Verhalen van wilskracht ook als die weg onverwacht bochtig en steil blijkt te zijn. Het worden getuigenissen van hoop als eindelijk de einder in zicht komt; het landschap rustig en breed wordt. En er wordt gedanst van vreugde eenmaal de bestemming bereikt. Er wordt in dit boek geweend, geschreeuwd, gelachen en gezongen maar nooit alleen. Altijd samen.

Dit boek richt zich tot mensen die met jongeren bezig zijn: leerkrachten, docenten, begeleiders van studenten, leidsters en leiders in jeugdbewegingen en allen die verantwoordelijkheid dragen voor jongeren. Vanzelfsprekend kunnen ook slachtoffers en hun onmiddellijke omgeving heel wat opsteken bij de lectuur van dit boek

Is Troost het kind in mij het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Troost het kind in mij