Proxima B

‘Nog 11 minuten voor vernietiging basis.’ Boven de raket schoof het plafond langzaam open. Een staalblauwe lucht verscheen. Sam en Nick waggelden de capsule in en trokken de deur achter zich dicht. ‘Snel, we moeten ons in de stoelen vastgespen voor de raket vertrekt!’, brulde Sam. Nick plofte in een van de stoelen en trok de verschillende gordels over zich heen. De motoren begonnen te grommen en te brommen, steeds harder. Nick voelde de raket onder zich trillen en beven. Hij knelde de armsteunen van zijn stoel krampachtig vast. Een oorverdovend lawaai vulde de cabine. ‘Tien … Negen … Vijf … Drie … Twee … Een … GO!’ Nick werd met een ruk tegen de rugleuning van zijn stoel gedrukt. Temidden van een enorme wolk van stoom en rook kwam de raket in beweging. Steeds sneller en sneller. Weg van de aarde.

Is Proxima B het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Proxima B