Van Oldenzaal tot Ouagadougou

Van Oldenzaal tot Ouaguadougou

Rank 2869 Gelezen 3 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
De avonturen van Jaap Scholten is een nieuwe serie die het verzamelde werk van Scholtens korte verhalen omvat. Scholten publiceert over het algemeen met grote intervallen. In zijn oeuvre is alles met alles verbonden is en schuren zijn verhalen dicht langs het auto-biografische. De avonturen van Jaap Scholten zijn vooral een bijzondere manier van kijken naar de wereld. Van Oldenzaal tot Ouagudougou en Van Tanger tot Horizon City verschijnen in september. Een derde deel met nieuwe verhalen is in voorbereiding.

Van Oldenzaal tot Ouaguadougou

?Links van me zat Ornella, te zwijgen en mooi te wezen. Ze zag eruit zoals Elvis graag meisjes ziet, alsof ze net van de ranch komen, met een strakke spijkerbroek aan en een geruit shirt. Met harde billen van het paardrijden. Niks geen gedonder met parapluutjes of handtasjes. Ik keerde me een beetje meer naar Ornella. Ze werkte in een café. Daar begon ze juist over te vertellen toen ik beneden gebonk hoorde.?

Jaap Scholten, observator, beleeft grote en kleine avonturen. In Spanje, Afrika, Amerika of simpelweg in Amsterdam of Oldenzaal.

?Het leukste boek van het jaar.? Jan Mulder
?Scholten kan schrijven.? NRC HANDELSBLAD