Ventoux en Ferrara

Ventoux is een ontroerende tragikomedie over de oude vriendschap tussen vijf mannen en een vrouw. Ze gaan 30 jaar na het begin van hun vriendschap terug naar de Provence, met de racefietsen op het dak, hun sores op de trekhaak en de verloren tijd op de achterbank.

Een ontroerend, hilarisch en scherp portret van een generatie. En een zoektocht naar de consequenties van keuzes.

Vijf jaar na Ventoux zien we de vrienden Bart, Joost, David en André terug, vijftigers inmiddels. We bevinden ons in Ferrara, de fietsstad in het noorden van Italië, waar de renaissance nog altijd voelbaar is. Daar gaan de vier op zoek naar nieuw perspectief in hun leven. Een roman over loyaliteit, het noodlot, humor als reddingsboei en de onverbrekelijke band tussen vader en dochter.

Recensies (1)

Is Ventoux en Ferrara het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ventoux en Ferrara