9789025449612_VRK

AD:

Masser Brock

Rank 4149 Gelezen 165 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 44 Favoriet 6 Recensies 25
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 2 Spots 7   Topics 0

Masser Brock is columnist van dagblad De Nieuwe Tijd. Zijn zus is de spindoctor van de premier van Nederland. Masser volgt het nieuws, tot het nieuws de achtervolging op hem inzet. Wat is de waarheid achter de dood van vier Nederlandse soldaten op vredesmissie? Hoe nam de geheime dienst De Nieuwe Tijd in de tang?

De nieuwe roman van Bert Wagendorp gaat over de vraag hoe nieuws nieuwe werkelijkheden schept, over de waarheid die wij dagelijks krijgen geserveerd en over de waarde daarvan. Het is een wervelend verhaal vol vrolijke, tragische en kleurrijke personages: een opmerkelijke krantenfamilie, een cynische journalist, een horlogemaker en een tycoon tegen wil en dank. Masser Brock ruilt zijn oude zekerheden in voor twijfel en zijn cynisme voor stilte. Als lezer kun je niet anders dan hetzelfde doen – wie Masser Brock gelezen heeft, zal de media op een andere manier beleven.

Atlas Contact
14 februari 2017
15 februari 2017

VictorDLV Hebban Recensent

Actuele roman over journalist op zoek naar zichzelf

door: VictorDLV

Masser Brock komt bij de krant in de tijd dat kleurrijke figuren nog de dienst uitmaken. Zoals Herman Schuurman Hess, die veel lijkt op de oude Henri Goeman Borgesius, lange tijd hoofdredacteur van de Telegraaf. De waarheid áchter de waarheid is wat deze oer-newshound drijft. "Wij zien alleen vuur,...

Reacties op: Masser Brock