Hoe Peter Sagan mijn geliefde verleidde

Hoe Peter Sagan mijn geliefde verleidde

Rank 7236 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Bert Wagendorp is meer geïnteresseerd in sportverhalen dan in sportuitslagen. Sport is een machine die eindeloos verhalen produceert over helden, liefde en boefjes. Hoe Peter Sagan mijn geliefde verleidde bevat Wagendorps beste sportstukken: over het beklimmen van de Mont Ventoux, de fascinerende valsheid van de sport en over de Rise & Fall van Lance Armstrong. Over de man die de afscheidskoers van Francesco Moser won, over die ene zondagmiddag waarop Jan Janssen een legende werd en over Tony Rominger als kunstwerk. Dat alles onder het motto: sport is een literair genre.

Bert Wagendorp (Groenlo, 1956) was sportverslaggever voor de Leeuwarder Courant en de Volkskrant. Voor die laatste krant versloeg hij zesmaal de Tour de France en was hij jarenlang sportcolumnist. Wagendorp is hoofdredacteur van het wielertijdschrift De Muur. Sinds 2006 is hij algemeen columnist van de Volkskrant. In 2017 maakte hij samen met JW Roy een rockopera over Lance Armstrong, waarmee ze de Nico Scheepmakerbeker wonnen. Van hem verschenen de bestsellers Ventoux, Masser Brock en Ferrara.
Literaire non-fictie algemeen
Uitgeverij Pluim