De wereld volgens Wagendorp

Bert Wagendorp geeft ons houvast dankzij zijn blik op wat er in de wereld gebeurt. Met zijn vloeiende pen schept hij drie keer per week in de Volkskrant orde in de chaos. Niet zelden met behulp van een lachspiegel.

Bert Wagendorp is net als wij. Hij kijkt om zich heen en verbaast zich over de politiek, de media, het grootkapitaal. Hoe moet ik hier nou weer chocola van maken? Dan kruipt Wagendorp achter zijn pc. En verwoordt wat Nederland denkt, ziet en voelt.

De wereld volgens Wagendorp is een verzameling van zijn beste columns en verhalen. Het resultaat: een Wagendorpbijbel die zorgt voor het begrip, de relativering en de context die we zo hard nodig hebben.

Bert Wagendorp is columnist van de Volkskrant en redacteur van De Muur. Hij publiceerde De proloog en De dubbele schaar, schreef mee aan de biografie Ard Schenk en bundelde eerder stukken met cartoons van Jos Collignon in Het kan altijd erger.

Is De wereld volgens Wagendorp het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De wereld volgens Wagendorp