Volgzaam slavendom of dienend Meesterschap

Gedreven door zijn zoektocht naar de oorzaken van het schrikbarend toenemende wereldleed, is de auteur tot zijn eigen antwoorden gekomen op vele levensvragen. Hij kwam tot het inzicht dat gedurende de geschiedenis van de mensheid, de manipulaties van een heersende elite hen steeds meer macht heeft gegeven. Waardoor de mensheid in een uiterst kwetsbare positie is geraakt, haar volledig afhankelijk heeft gemaakt van die elite en haar daarmee in slavernij heeft gebonden. Hij beschrijft in dit boek hoe hij, door de confrontatie met zijn eigen kwetsbaarheid en afhankelijkheid, daar anders mee om heeft leren gaan. Door de oorzaken van zijn eigen lijden te onderzoeken en daar zelf de verantwoordelijkheid voor te hebben leren nemen, heeft hij zich aan de rol van lijdend voorwerp onttrokken. Zo heeft hij zich op het pad begeven van volgzaam slavendom naar dienend Meesterschap. Een pad waartoe wij allen worden uitgenodigd om te gaan.

Is Volgzaam slavendom of dienend Meesterschap het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Volgzaam slavendom of dienend Meesterschap