Zolang het licht is

Zolang het licht is

Gelezen 22 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 0 Recensies 2
Thrillers & Spanning   Topics 0

Zolang Het Licht Is is een unieke bundel met verhalen die nog niet eerder in het Nederlands zijn verschenen. De meeste verhalen zijn zelfs na hun oorspronkelijke publicatie in een tijdschrift zo'n 60 à 70 jaar geleden, nergens ter wereld gepubliceerd.

Deze bijzondere collectie bevat o.a. Het Huis Van Dromen, het allereerste verhaal dat Agatha Christie ooit heeft geschreven. Tevens zijn er verhalen over een chantagezaak, een tragische driehoeksverhouding, de jacht op een merkwaardige schat en een mysterieus beeld in het British Museum. Ook zijn twee onbekende, vroege versies van Hercule Poirot verhalen opgenomen.

Alle fans van Agatha Christie zullen in deze verhalenbundel onmiddellijk haar kwaliteiten als onbetwiste 'koningin van de misdaad' herkennen, van haar geheel eigen schrijfstijl tot de onverwachte draai aan het eind van een verhaal.

Spannende boeken algemeen
9789024520879 , 9789024542406

Recensies

Nieuw en toch oud

door: Marco Books 1 like
De meest succesvolle thriller auteur allertijden is zonder enige twijfel Agatha Christie (1890-1976). Schattingen van het totaal aantal verkochte boeken (wereldwijd) lopen uiteen van een half tot twee miljard exemplaren. En ik heb me eens laten vertellen dat er zelfs nu, ruim 25 jaar na haar...

door: Mark-4026 1 like
Deze schitterende verhalenbundel is zonder meer speciaal te noemen.
De verhalen wijken over het algemeen af van de vaste 'Christie-formule' (de whodunnit).
Het accent bij deze verhalen wordt vooral gelegd op de psychologische, en vaak ook de emotionele kant.
Ik heb dit boek letterlijk verslonden...